close
×
Namestitev poštnega naslova WordPress Namestitev

WordPress nastavitve

WordPress nastavitve najdemo v nadzorni plošči, in ko se z miškinim kazalcem pomaknemo na ime, se nam odpre spustni meni (ang. Dropdown).

WordPress nastavitve
Prispevki (ang. Posts) Prispevki so spletna mesta, ki si jih zgradimo. Na mestu Oznake lahko dodamo oznako kako bo naš prispevek prikazan na spletu, prav tako kategorije.
Mediji (ang. Media) Mediji so naše slike, ki si jih nalagamo. Prispevki so "namenjeni" blogerjem, kjer lahko izdelujejo prispevek za prispevkom, in vsi so razporejeni v mapi Prispevki, po kronološkem zaporedju. Prispevke lahko organiziramo po kategorijah.
Strani (ang. Pages) Strani so statična vsebina, enkratna vsebina. To je lahko pravilnik zasebnosti, stran za stike. V bistvu stran izdelamo samo enkrat in naj ne bi potekla, ker čas in datum niso vezani na stran.
Komentarji (ang. Comments) V današnjih časih se debata odvija na socialnih omrežjih, in ljudje ne puščajo več komentarjev na straneh, ampak vseeno, ta del je namenjen za komentiranje.
Videz (ang. Appearance) V videzu lahko spreminjamo izgled teme, oziroma kako bo izgledala naša spletna stran, več o videzu kasneje v temah.
Vtičniki (ang. Plug-in) Vtičniki so dodatki, ki si jih namestimo. Vtičnikov na WordPress je ogromno, veliko je plačljivih, vendar za test ali slabše delovanje, so vsi brezplačni.
SEO Optimizacija strani.
GDPR GDPR razdelek je zaradi evropske zakonodaje, če hočete kaj dodati ali spremeniti lahko to storite, drugače pustite kot je. Obstaja tudi vtičnik za to in sicer GDPR Cookie Consent, ki je uporaben za piškotke. Ko uporabnik obišče vašo stran se mu prikaže obvestilo o piškotkih in uporabnik mora to sprejeti.
Nadzorna Plošča (ang. Control Panel) Tukaj najdemo Uporabniki, Orodja in Nastavitve, za dodajanje novih uporabnikov, nastavitev WordPress in nekaj dodatnih orodij.

Optimizacija spletne strani

Optimizacija spletne strani SEO - Search Engine Optimization pomeni, da spletno stran prilagodimo iskalnikom. Z namenom, da jo uvrstijo na čim višje mesto med zadetki. Velja v primeru, da jo zaznajo kot ključno za določen iskalni izraz. Pomeni, da če boste naslovili svojo spletno stran Dobrodošli, boste ob vpisu besede Dobrodošli v iskalnik naleteli na stran, ki je naslovljena Dobrodošli, če je seveda dobro optimizirana.

Pri teh naslavljanjih bi vas opozoril, da dobro premislite kaj boste dali kot naslovno stran, kaj boste vpisali pod <h1>. Kar bo vpisano pod <h1> bo za iskalnik bistvenega pomena. Ne moremo vpisati pod glavni naslov spletne strani (to je <h1>) Dobrodošli, in potem pričakovati, da bo iskalnik našel besedo Trgovina. Tako kot boste naslovili vašo spletno stran, jo bo tudi iskalnik iskal.

Ko začnemo v WordPress delati nov prispevek je dobro dodati še oznako kamor boste prispevek dodali. Kliknemo na Dodaj nov prispevek, kamor moramo vpisati naslov. Preden nadaljujemo si namestite vtičnik Yoast SEO, ki bo optimiziral našo spletno stran. Gremo na Vtičniki (ang. Plug-in) in izberemo Dodaj, in kliknemo Namesti zdaj.

Optimizacija spletne strani

Ko se Yoast SEO naloži, na levi strani v meniju nadzorne plošče vidimo spodaj nov zavihek SEO. V General bodo vidni vsi problemi, ki nam jih bo našel na strani. Naslov mora biti dolg vsaj 38 znakov (črk in presledkov), največ pa 70. Če je naslov krajši od 38 znakov bomo dobili sporočilo The SEO title is too short. Če bo znakov preveč pa dobimo sporočilo The SEO title is wider than the viewable limit.

Ko pišemo članek bomo pod prispevkom videli Yoast SEO. In sicer dva zavihka, prvi se imenuje SEO, drugi pa Readability. SEO nam bo dajal informacije, če je naša stran optimizirana in nam tudi napisal, če bo kaj narobe. V zavihku Readability pa bomo dobili sporočila, če bo preveč besed v enem Odstavku (ang. Paragraph). Opozoril nas bo tudi, da moramo spremeniti naslov v glavi (ang. Heading).

Mediji

Najbolj pogosta napaka v WordPress so slike in slikovne oznake (ang. Tag). V vsako sliko je potrebno vnesti oznako glavnega naslova, če jih je preveč nam bo javil napako, če jih je premalo tudi. Tako da moramo biti pozorni, kam in kako dajemo oznake slik. Jaz uporabljam orodje Gimp, ki je odprto-koden in fantastičen za urejanje slik.

WordPress za vsako sliko, ki jo naložimo ustvari štiri različne verzije. Ustvari pred-ogledno sliko, sliko srednje velikosti, veliko sliko in original. V določenih primerih, da ne rabi nalagati celotne fotografije, in privarčuje na prostoru. Nastavitve na sliki pa določajo v kakšni širini in višini so te velikosti obrezane.

Mediji
Če nimate tako nastavljeno v medijih, bi bilo smiselno spremeniti.
Velikost pred ogledne sličice Širina == 600
Višina == 600
Srednja velikost Največja širina == 1200
Največja višina == 1200
Veliko Največja širina == 2400
Največja višina == 2400

Ne pozabite shraniti nastavitev na koncu. Če boste spremenili temo pazite, da vam te nastavitve ostanejo oziroma se ne spremenijo.

Vtičniki (ang. plug-in)

Vtičniki so orodja, ki naredijo WordPress lažji za uporabo in delo. Spodaj sem opisal nekaj vtičnikov, ki so mi zelo v redu, in jih tudi uporabljam, razen Wordfence Login Security, ki je v bistvu samo za avtentikacijo ob vpisu, ampak kar dosti upočasni nalaganje, kot tudi programi za zaščito. Preizkusite sami. Za nalaganje vtičnikov, gremo na Vtičniki v nadzorni plošči, in ko se nam odpre novo okno, zgoraj najdemo tipko Dodaj, na katero kliknemo, in potem se nam prikaže okno, kot prikazuje slika. Pod išči vtičnike vpišemo želeno ime vtičnika.

Vtičniki (ang. plug-in)

Kot sem že omenil je na voljo mnogo vtičnikov, najbolj pomemben je seveda Yoast SEO. Drugi zelo dober vtičnik je WP Maintenance Mode. Ta vtičnik nam doda na spletno stran, ki obiskovalcem sporoči, da je naše spletno mesto trenutno nedosegljivo. Je zelo priročno, ko stran postavljamo ali popravljamo, vse kar storimo je, da ga aktiviramo ali de-aktiviramo. Če želimo imeti spletno trgovino, vam priporočam uporabo vtičnika WooCommerce. Ta vtičnik razširi celotno spletno mesto v pravo spletno trgovino.

Še en dober vtičnik je Gutenberg Blocks and Template Library by Otter z res odlično izbiro funkcij in ogromno možnosti. Mogoče, če se ukvarjate s fotografijo bo dober vtičnik Smart Slider 3. Če delate s kodo, programiranjem, potem si poglejte Create with code. Potem je tukaj še GDPR Cookie Consent, ki je uporaben za piškotke na naši spletni strani. Mogoče še nujen vtičnik za zaščito Wordfence Security, ki nam tudi doda dodatno zaščito za vpis v WordPress. Izbira je res ogromna, preverite. Če vtičnika ne boste uporabljali, ga izbrišite, ker nesnage je kmalu dovolj, in zavzamejo prostor.

WP Maintenance Mode

Besedilo, ki nam ga napiše WP Maintenance Mode lahko spremenimo. V Modules lahko vklopimo ali izklopimo socialna omrežja, Google Analytics, Kontakte, Naročanje (Subscribe) in pa odštevanje (Countdown). V razdelku Manage pa lahko stvar naredimo bolj realistično in določimo robota (ang. bot), ki bo postavljal vprašanja obiskovalcem.

Custom Sidebars

Dober vtičnik za namen dodajanja stranskih vrstic (ang. Sidebars). V WordPress lahko dodamo samo eno stransko vrstico, in če imamo več strani, ali več prispevkov, potrebujemo več stranskih vrstic.

Post Type Switcher

Odličen vtičnik, če želimo spremeniti Prispevek v Stran ali obratno. Brez težav bo naredil spremembe, tako da, če hočemo kasneje spreminjati, imate tukaj vtičnik.

TinyMCE Advanced

Ko vtičnik namestimo in ga aktiviramo, se nam bo v ADD BLOCK pojavil nov razdelek. Ta razdelek se imenuje Classic Paragraph, in ima na voljo kar nekaj novih nastavitev. Lahko dodajamo nove dokumente, urejamo, vstavljamo, spreminjamo obliko, izdelamo tabele in na voljo so nova orodja. V razdelku Oblika bomo našli obojestransko poravnavo, kar sicer ni priporočljivo za delo v spletu, ker se to enostavno ne uporablja.

Če pa pogledamo v Nastavitve, bomo tam našli zavihek TinyMCE Advanced, in si lahko pripravimo nove funkcije. Te funkcionalnosti bodo dodane v našo orodno vrstico oziroma nad urejevalnik besedila.

Shortcodes Ultimate

Shortcodes Ultimate vtičnik res priporočam, da si ga namestite. Če ne zaradi vseh dobrih dodatkov, ki jih vtičnik ponuja, potem vsaj zaradi Lightbox. Ko ga bomo aktivirali, bomo v nadzorni plošči našli novo sekcijo Shortcodes. Ko odpremo to orodje bomo videli kup možnosti, te možnosti lahko tudi izberemo ko kliknemo na ADD BLOCK v prispevkih.

Našli bomo različne naslove, zavihke, s katerimi lahko skrijemo vsebino in se imenuje Spoiler. Če bomo želeli poudariti besedilo, uporabimo za to Highlight, za vstavljanje značke, uporabimo Label. Če bomo želeli dodati citate, uporabimo Dropcap, za vstavljanje stolpcev uporabimo Columns. Malo bolj dodelane sezname bomo našli v List, gumbe v Button, če bomo hoteli narediti zapiske uporabimo Note. Potem je tukaj še pojavno okno za dodatna pojasnila Tooltip.

Zaklenemo si lahko določeno vsebino pod Private, to vsebino lahko prikažemo samo določenim obiskovalcem. Ali pa bomo prikazali samo tistim, ki niso prijavljeni na našo spletno stran, Guests. Ne smem pozabiti (še enkrat) na Lightbox, ki nam bo sliko ali dokument odprl na strani, ne bo šel v novo okno. Torej funkcij je res ogromno.

Disable Comments

Lahko izberemo kje želimo onemogočiti komentarje, za prispevke, strani ali predstavnostna datoteka. Druga možnost pa je, da jih onemogočimo povsod, še najboljša rešitev. Seveda če želimo komentarje na naši strani, potem tega vtičnika ne potrebujemo.

Anchor Block

Vtičnik, ki doda notranjo povezavo (anchor) vsakemu elementu, ki želimo. Torej, lahko izberemo paragraph, napišemo naslov ali besedilo, in s pomočjo Anchor Block, odstavku dodamo povezavo.

Better Search Replace

Ta vtičnik bo našo http povezavo spremenil v https.

Enlighter - Customizable Syntax Highlighter

To je po mojem mnenju najboljši vtičnik za vstavljanje kode. Podpira vse programske jezike in lahko naredimo skupine. Sicer razvijalec pravi, da je še v beta verziji (marec, 2020) ampak meni deluje fantastično, pa še brezplačen je.

Duplicate Post

Kaj pa če hočemo naš prispevek podvojiti, ali popraviti, in imamo že v enem vse napisano? To je vtičnik za takšne stvari. Kloniramo naš prispevek, in ga popravljamo po želji, na koncu ga ne smemo pozabiti preimenovati, in mu dodati nov, oziroma drug keyphrase.

Wordfence Login Security

Vtičnik ob vpisu zahteva avtorizacijo.

Teme

Ko zaženemo WordPress, bomo izmed drugih stvari tudi pogledali v sekcijo Videz in Teme, in tam bomo našli 3 pred naložene teme. Če hočemo aktivirati temo, samo nanjo kliknite, in bomo videli Predogled in Aktiviraj. Vsako temo lahko aktiviramo, in gremo pogledati na stran, kako izgleda, in stvar testiramo, in jo na koncu tudi izbrišemo, če nam ni všeč. Ko se za temo odločimo, je ni ravno dobro spreminjati, ker s tem lahko spremenimo pogled naših prispevkov, in nastavitev..

Tem je na voljo ogromno, večina jih je plačljivih, ampak mi verjemite, da se izplača temo kupiti. Ker nobena brezplačna tema ne nudi toliko funkcionalnosti, kot plačljiva. Jaz uporabljam že dalj časa plačljivo temo Neve od Themeisle in sem res zadovoljen. Praktično lahko delam vse kar si želim. Zato preden boste šli na izdelavo spletne strani si izberite temo, ki vam bo res dobra.

Temo lahko izbrišemo tako, da nanjo kliknemo, in spodaj v levem kotu se nam prikaže gumb Izbriši. Seveda tema ne sme biti aktivna, ko jo želimo izbrisati. Ko bomo izbrali nameščeno temo, bomo videli gumbe Prilagodi, Gradniki, Meniji in Glava. To so isti gumbi kot na levi strani, pod sekcijo Videz. Če naložimo plačljivo temo bodo te nastavitve drugačne oziroma dodanih bo še več možnosti.

Teme

Nasveti

Pri temi ne smemo biti pozorni samo na videz, čeprav je to ena glavnih stvari. Pazljivi moramo biti tudi na kontrast in berljivost. Zelo pomembno za našo spletno mesto je, da obiskovalci lahko berejo in vidijo tekst. Zato je treba prilagoditi barve, velikost, kontrast. Naslednja stvar so slike. Saj ko obiskovalec obišče našo spletno stran, mu mora že s sliko biti jasno, kaj je našel. Paziti moramo tudi na mobilno verzijo.

Naslednja težava sicer ni vezana na Temo, ampak bolj na nas uporabnike. To je kvaliteta pri izbiri fotografij. Na voljo je ogromno grafičnih orodij, in ni nujno potrebno posegati po plačljivih in povrhu še najdražjih. Priporočam uporabo Gimp grafičnega programa, za kar sem napisal vodič o uporabi.

Težava pri temah je lahko tudi, da določene teme ne vsebujejo stranske vrstice, barve, kontrasti itn. Spet druge teme pa imajo vsega preveč. Lahko si naložimo vektorsko grafiko, kar pomeni, da bomo lahko sliko pomanjšali ali povečali brez izgub. Vtičnik se imenuje SVG Support.

SVG Support vtičnik

WordPress bo zahteval, da imamo v naših SVG (scalable (razširljiva) vektorska grafika) datotekah oznako xml pred prenosom. Če bomo imeli težave pri nalaganju, odpremo datoteko SVG v urejevalniku kod (ang. Code editor) in dodamo naslednjo PHP kodo.

    ?xml version=\"1.0\" encoding=\"utf-8\"?
    

SVG slika se bo ponovno naložila. Scalable Vector Graphic (Razširljiva vektorska grafika) je jezik za opis dvorazsežne statične vektorske grafike v XML.

Vektorska grafika

Preprosto povedano, je vektorska grafika način predstavitve slik. Na sliki so določene oblike objektov z različnimi geometrijskimi liki, kot so točke, črte, krivulje. Vektorske slike se lahko povečajo, pomanjšajo, vrtijo itd. brez poslabšanja ločljivosti. Izbrati je mogoče tudi vsako posamezno komponento v zapisani sliki, saj je vsaka komponenta definirana posebej. V teh pogledih vektorska grafika prehiti rastrsko (kot jo vsi poznamo, navadna).

Berljivost in pisava

Lepo je, če smo pri temi pozorni kako je razdeljena tipografija. Kakšne pisave so izbrane, kakšen je razmik med teksti. Ni priporočljivo napisati stavka z več kot 80 besedami, ali manj kot 60, to bomo videli kasneje pri optimizaciji. Danes s šumniki ni več težav, saj imajo to že vsi brskalniki vgrajeno, kot tudi s prevodi. Mogoče ste že kje opazili, da imajo na kakšni spletni strani zelo majhne črke, ali temno ozadje z temnimi črkami. To je zelo slabo za spletno stran, ker jo ljudje nehajo obiskovati (težka berljivost, izgled, ...).

Za test šumnikov gremo lahko na Inspect Element (slo. Preglej element) v brskalniku, kamor pridemo če kliknemo na desno (ali levo) miškino tipko. Na strani brskalnika se nam odpre okno, kjer v polju JavaScript vtipkamo šumnike (lahko tudi pod išči).

Pisave

Če si želimo drugačne pisave, kot nam jih ponuja WordPress in teme, lahko dodatne pisave najdemo na google.com. Odsvetujem več kot tri na prispevek, ker je razlogov več. Prvi razlog je seveda grafični in vizualni, ker spletna stran mora izgledati kot celota. Zato lahko za naslove uporabimo eno pisavo, za besedila pa drugo in to je vse. Pisave tudi zavzamejo prostor.

Nadzorna plošča

Če želimo dodati novega uporabnika, ali celo skrbnika, to storimo v predelu Uporabniki. Če se z miško pomaknemo na naše uporabniško ime, vidimo da se nam odpre podmeni, in lahko izberemo Uredi ali Pogled. V predelu dodaj novega, seveda lahko dodamo novega uporabnika, in določimo njegove funkcije.

V orodju imamo možnost uvoza in izvoza. Če želimo nadaljevati spletno stran kje drugje, tukaj enostavno izvozimo ali uvozimo. Export personal data in Erase personal data sta dodana zaradi zakonov o varstvu podatkov. Podatke lahko izvozimo ali pobrišemo. Govorim seveda o obiskovalcih, ki se prijavijo na našo stran, če imamo možnost prijave.

V splošno lahko določimo naslov spletišča, naš email, jezik itd. Pod pisanje določimo kategorije in obliko prispevka. Pod branje določimo našo domačo stran, je to statična ali naj prikazuje najnovejše prispevke, koliko strani se naj prikaže, kaj naj bo na začetni strani vidno. Razprava je namenjena komentiranju, mediji za grafično podobo. Vtičnik za komentiranje je Disqus, za izklop komentarjev pa Disable Comments.

Ko Disable Comments aktiviramo, gremo v nastavitve in izberemo spodnji zavihek Disable Comments. Izberemo Everywhere, in shranimo nastavitve. V zavihku zasebnost pa najdemo stran o politiki zasebnosti, to je zaradi evropske zakonodaje.

Nadzorna plošča

Branje

Razdelek Branje vsebuje razdelek Vidljivost, kar za web iskalnike pomeni, da se 'skrivamo'. Pride prav ko stran izdelujemo ali popravljamo, zato ne pozabite izključiti ko boste končali z izdelavo ali popravilom spletne strani.

Branje

Trajne povezave

Je ena izmed bolj pomembnih nastavitev, kjer se je WordPress pošteno potrudil, in že privzeto dal Dan in Ime. Kot prvo se moramo vprašati, kako pogosto bomo objavljali vsebino, in ali bomo objavljali več prispevkov na dan. Če boste uporabljali novičarsko stran priporočam, da izberete Dan in Ime. Če pa nekajkrat mesečno pa izberite Mesec in Ime. Če pa ne boste objavljali pogosto, in bo to bolj statična stran pa priporočam, da uporabite ime prispevka.

Trajne povezave

V splošnih nastavitvah vidimo tudi Navaden in Številčni, jaz bi se teh nastavitev izogibal iz vidika optimizacije. Verjetno želite, da je vsebina vidna v trajni povezavi oziroma URL. Ko boste uveljavili spremembe, ne pozabite shraniti.